Giant boekbespreking Roundup post

boek de eerste is sew snel naaien makkelijk op te naaien, die als ondertitel “alles wat je moet weten om te naaien en Serging start – Vandaag” Ik ben niet zo zeker over de “Today” deel – het kan je een beetje tijd te nemen om completeren het levert je wilt – maar met een beetje stick-to-it-currentievermogen, kon je naaien morgen, of op zijn minst zondag.

Ik hou van dit soort rah-rah, you-can-do-it naaien boek, omdat (rah-rah!) Kunt u het doen. Ernstig. mensen vragen me of het is moeilijk om te naaien, en ik zeg altijd dat als je een auto rijden en volg een recept dat je kunt naaien, want het naaien is eigenlijk net als het volgen van een recept (en mijn naai-maker heeft een voetpedaal). Je neemt metingen, je dingen door elkaar halen, en als je hebt opgelet, iets lekkers op het einde krijg je. (En om de rij-metafoor een beetje verder te duwen. Naaimachines nauwelijks crash in elkaar)

Naai snel naaien makkelijk op te naaien legt, met diepgaande illustraties, alle basics van het naaien. Wat je nodig hebt. hoe te snijden een patroon. De onderdelen van een naai-maker en een lockmachine. basic kledingstuk. Het is een zeer individuele en waardevolle omtrek van het naaien van kennis, en een geweldige beginner boek. en het bevat een aantal beginner patronen – een t-shirt, een halter jurk, een paar koord broek, een doos kussen, en de onvermijdelijke iPod gezellig.

One-Piece Wearables is voor iets veel meer geavanceerde sewists – de ondertitel is “25 elegant garderobe en accessoires te naaien van Single-Pattern Pieces.” Eerst dacht ik dat het single.jpgece ding was een gimmick, maar toen herinnerde ik me hoe veel keer ik had een patroon naar een naad dacht ik overbodig te verwijderen veranderd, en maakte een beslissing om een kijkje te nemen.

Het boek bevat 15 patronen, een aantal van de halster-top variëteit (er is maar zoveel je kunt maken met slechts één patroon stuk!), Maar ik was aangenaam geschokt door de patronen voor kleding, met inbegrip van een lief klein aantal zogenaamde “window-shopping dress “. Er is een t-vormige tuniek dat is niet slecht, een geweldige cirkel rok, een zeer interessante kleine jack, en zelfs een echt schattig cloche-y hoed!

De illustraties zijn een veel ambitieuzere dan technisch, maar er zijn goede schema’s van de snij-lay-outs en de instructies en aanbod lijsten zijn zeer duidelijk. Voor tussenliggende sewists, zou dit een geweldige aankoop; voor beginners kan een stuk zijn; geavanceerde sewists zou willen om hun handen op een kopie als een startpunt voor hun eigen ideeën.

Vergeten mode is niet een how-to boek, tenzij wat je moet weten hoe te doen is charmant absurd. Ik beschouw mezelf als een kenner van het absurde, dus neem maar van mij aan: dit is een high-grade absurd, ideaal hier. continu – – Vergeten fashion aanspraken op een “geïllustreerde kunstmatige geschiedenis van schandalig trends en hun vroegtijdige dood,” met inbegrip van safari pyjama (gemodelleerd naar die gedragen in een screwball comedy waar de sterren werden onderbroken worden op hun huwelijksnacht door pet olifant van de bruidegom, Jinx ), de “poly-chem Oxford,” een man t-shirt gemaakt van space-age chemicaliën en gemaakt om de laatste vijftig jaar, en mijn favoriet, de “Four-O’Clock Dress” een toga-achtig kledingstuk te dragen nadat hij thuis van winkelen, maar voor “de mister” thuis kwam. Het had “geheime binnenzakken om de instrumenten van welke vice bezet de anders zo abject en inactief ‘s middags … miniatuur gin flessen, marihuana gewrichten of palm-sized erotische romans te verbergen.” Genie! (Wat zou in uw geheime zak te zijn, vraag ik?)

Ready to Share: mode en de eigendom van de creativiteit misschien moeilijker te vinden dan de boeken boven, maar het is zeker de moeite waard. Een verzameling van essays over creativiteit, het delen, idee overdracht, en hulde / lenen / “diefstal” in de mode, uitgegeven door het centrum Norman Lear bij USC, het is helemaal in beslag neemt en. Als je van mode en zijn gefascineerd door de willekeur van het auteursrecht, patenten, en IP-recht in het algemeen, moet je dit boek te lezen. (En hoeveel ik hou van dat ik weet dat een groot aantal van jullie het lezen van deze blog zijn in die categorie?) Het boek bevat ook een dvd van de betreffende event op door het centrum.

Oef, oke, dat is het voor de boeken op mijn bureau vandaag. kijk terug op een bepaald onbepaald interval voor een veel meer boek herziening waanzin!